Kako da vozite da biste uštedeli gorivo

Usteda goriva

Kako bi smanjili potrošnju goriva, vozači bi trebalo da izbegnu česte promene brzine, naglo stiskanje gasa i kočnice, dok bi na autoputu menjač morao da bude u najvišem stepenu prenosa.

Vozači treba da ubrzavaju postepeno i menjaju brzinu kad motor, primera radi benzinac, dostigne otprilike 3.000 obrtaja u zavisnosti od jačine mašine. Generalno, radi uštede goriva tokom vožnje treba gledati u obrtomer i voziti tako da kazaljka ne prelazi u crveno polje.

Kada je reč o vožnji na otvorenom putu, vožnja u najvišem stepenu prenosa pri brzini od 120 kilometara na čas donosi najveće uštede goriva. Međutim, rezervoaru u takvim situacijama „prija“ i vožnja iza drugog vozila, naravno, na dovoljnom rastojanju. Na taj način će se smanjiti udari vetra i otpor na koji automobil nailazi prilikom brzine od 120 kilometara na sat, što takođe smanjuje potrošnju goriva.

Saveti za manju potrošnju
1. Ne ubrzavati i ne kočiti bespotrebno, održavati tempo vožnje
2. Na autoputu voziti u najvišem stepenu prenosa
3. Kod menjanja brzina ne prelaziti 3.000 obrtaja
4. Na otvorenom voziti iza drugog vozila uz dovoljno odstojanje
5. Ugasiti motor na crvenom svetlu (duže od minuta)
6. Naduvati gume optimalno
7. Kočiti motorom
8. Na nizbrdici ne izbacivati iz brzine
9. Ne uključivati sve uređaje odjednom (klima, radio, svetla, ozvučenje, GPS…)
10. Ne voziti otvorenih prozora

Istraživanja su pokazala da prilikom vožnje od 70 kilometara na sat u trećoj brzini automobil troši 25 odsto više goriva nego prilikom kretanja istom brzinom ali u petom stepenu prenosa. To, naravno, ne znači da pri brzini od 40 na sat odmah treba prebaciti u četvrtu. Neumereno pritiskanje papučice gasa u neodgovarajućoj brzini dovodi do većeg broja obrtaja motora i na taj način se troši više goriva.

Mnogi vozači su u zabludi da njihov automobil veoma malo troši ili ne troši uošte gorivo kada je u leru. Ukoliko dođe do raskrsnice i vidi takozvani ekološki semafor koji pokazuje minut do uključenja zelenog svetla vozač treba da ugasi automobil, kako zbog očuvanja okoline tako i radi smanjenja potrošnje goriva.

Ništa manje pogrešne predrasude nemaju ni vozači koji smatraju da štede gorivo ukoliko izbace automobil iz brzine. Međutim, istina je potpuno drugačija. Motor manje troši kada je u brzini, a najbolje ga je držati u četvrtom stepenu prenosa na nizbrdici. Takođe, bolje je kočiti motorom jer je tada potrošnja manja nego kada se koriste kočnice, prilikom čega se troše i diskovi.

Pre kretanja na put obavezno treba proveriti pritisak u gumama jer nedovoljno naduvani ili prenaduvani pneumatici mogu dovesti do većeg pražnjenja rezervoara.

Isto tako, krovni nosači mogu povećati potrošnju goriva pošto povećavaju masu automobila. Zato se vozačima preporučuje da obavezno skinu ovu opremu ukoliko im nije potrebna.

Klima, radio, svetla i ozvučenje su uređaju koji povećavaju potrošnju goriva. Bez svetla se ne može jer zakon tako propisuje, ali ostale uređaje potrebno je planski uključivati ili isključivati.

Oni posredno troše gorivo putem alternatora koji ume da bude preopterećen ukoliko radi nekoliko uređaja odjednom. Veća potrošnja struje uzrokuje i veću potrošnju goriva.

Kada je već reč o klimi, štedljivi vozači bi morali da drže zatvorene prozore jer strujanje vazduha smanjuje aerodinamiku automobila i na taj način povećava potrošnju goriva.

Preuzeto sa Moj Auto

Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Comments are closed.

Increase your website traffic with Attracta.com