Proleće prazni džep vozača

registracija vozila

Dolaskom toplijih dana mnoge vozače očekuju nove muke i dodatni troškovi, odlazak u servise. Limarija posle zime, zrela za „šminku“. Skupa i zamena guma, centriranje trapa…

ZIMA je ove godine baš pokazala zube, pa je, pored ostalih, namučila i vozače, koje je, čini se, najviše obradovalo otopljenje i prestanak padavina. Pored muka izazvanih snegom i ledom, nekvalitetnim naftnim derivatima (više desetina čitalaca nam se žalilo na vodu u gorivu), lošim akumulatorima, koji, kao po pravilu „izdišu“ u prvim danima po isteku garancije, vozače tek očekuju prave „noćne more“. Reč je, pre svega o udarnim rupama, koje uz lepše dane, po pravilu, vrebaju na svakoj krivini. Vozače, tada, očekuje novo, zavlačenje ruke duboko u džep.

Gume

UZ podsećanje da će vozačima u Srbiji i ove godine dosta novca biti potrebno za registraciju, pa za nove, više cene tehničkih pregleda, goriva, poseban izdatak „vreba“ sa odlaskom zime. Već 1. aprila sledi poseta vulkanizeru i menjanje pneumatika. Po Zakonu o saobraćaju od ovog datuma obavezne su letnje gume. Doduše, nije predviđena sankcija ako vozite sa zimskim, ali se to nikao ne preporučuje zbog vaše bezbednosti. Naime, zimski pneumatici na višim temperaturama gube bitna vozna svojstva, pa je vozilo slabije upravljivo, zaustavni put duži, a potrošnja goriva je za bar deset odsto veća. Menjanje pneumatika kod vulkanizera košta najmanje 150 dinara po jednom točku.

Ukoliko ste pravilno (ako ste imali gde) uskladištili letnje pneumatike, izbeći ćete kupovinu istih, a to isto važi i za zimske gume. Čuvanje guma u specijalizovanim servisima, ukoliko nemate svoju garažu, podrum, ili bar terasu, košta oko 100 dinara mesečno po pneumatiku.

Trap

NARAVNO, bićete srećni ukoliko je vašem automobilu dovoljna samo promena guma. Jer udarne rupe, koje teško da ste uspeli da promašite bar jednom u toku zime, zahtevaju najmanje balansiranje. I to je već ozbiljan izdatak, jer za točak od 14 coli ta usluga košta, najmanje 200 dinara. Centriranje trapa je naravno skuplje i kreće se od 750 dinara pa naviše!

Vlasnici vozila sa točkovima od aluminijuma ili neke druge lake legure su na još većim mukama. Teško da je koja felna od ovakvog materijala, uspela da bez oštećenja pregura zimu! Popravke, ukoliko su uopšte moguće, su paprene, i kreću se i do nekoliko stotina evra, u zavisnosti od veličine točka i materijala.

Preporuka je i da vam vaš serviser detaljno pregleda vešanje, kočnice, da „iz kanala“ snimi stanje donjeg postroja.Ukoliko je „popustio“ neki amortizer izdaci za „zaboravljanje“ zime biće mnogo veći.

Limarija

RIZLA i industrijska so su veliki neprijatelji karoserije. Iako mnogi automobili sa sobom „vuku“ i višegodišnju garanciju na limariju, sudeći po iskustvima naših čitalaca, u Srbiji to retko kada važi. Naime, kada prodavcu ukažete na pojavu rđe, on se, uglavnom pozove na „mehaničko“ oštećenje lima! I tu ste nemoćni. Rešenje je tada – auto-limar. Najsitnija popravka je, za naše uslove, naravno, preskupa.

Pozvali smo nekoliko specijalizovanih servisa, rekli da nam je oštećeno krilo na „puntu“ i da je potrebno i farbanje, i bili smo više nego iznenađeni „ponudom“. Onako, bez gledanja, skoro svi su nam rekli da „računamo na bar od 30 do 50 evra „za materijal i ruke“, uz ogradu da bi nas novo krilo sa farbanjem višestruko koštalo, a da će posle „tretmana“, sve biti kao novo!

Rizla nije samo opasnost za karoseriju vozila. Još više muke zadaje staklenim površinama, bilo da je reč o staklima svetlosnih grupa ili vetrobranskim staklima. Najjeftinija reparacija, za minimalno oštećenje „šoferšajbne“ košta „samo 700 dinara“, kako su nam rekli u jednom od specijalizovanih servisa, uz ogradu da „ne daju garanciju“ na reparaciju! Cene novih „šoferki“ ili farova su paprene. Kupovina polovnih delova tek nešto isplativija!

Dizel

AKO ste mislili da je „prolećnim mukama“ tu kraj, stavite se u kožu nekog sa dizel agregatom koji je muku mučio sa lošim gorivom. Dizel u Srbiji, i sa predznakom „evro“, često je nekvalitetan (čast izuzecima), a čišćenje dizni (ne daj bože njihova zamena), creva, rezervoara je takva da vam dođe da prodate auto i vozite se gradskim prevozom!

Zbog povećane vlage tokom zimskog perioda preporučljivo je i čišćenje klima-uređaja, i detaljno pranje vozila ne samo spolja, već i iznutra.

Preuzeto sa NOVOSTI

Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Comments are closed.

Increase your website traffic with Attracta.com